ÜLKEMİZ DESTEK VE TEŞVİK SİSTEMİ
Üyelik FormuÜye Başvurusu için tıklayınız
 
Etkinlik TakvimiTüm duyuru ve bildirimler
 
İhale ve FuarlarDetaylı bilgi için tıklayınız.
 
Öneri ve DileklerTüm duyuru ve bildirimler
 

 
      Bir şeyler doğru amaçlar için ama ters yapılıyor;
     Ülkemizde kalkınma, sanayileşme adına gerçekten hiç olmadığı kadar çok yoğun bir çalışma var. Göz ardı edilemeyecek, şimdiye kadar hiç olmadığı kadar çok yoğun bir çalışma. Doğru noktadan bakıldığında oldukça sıkı bir millileşme çabası; evet var bunlar, amaçları, hedefleri doğru. Peki alınan yol, kat edilen mesafe, gelinen nokta nedir? Tüm bu sorgulama sonuçları olumlu olabilir, ancak yeterlimi dir? Yeterli olsa, istenen neticeye de ulaşılmış olurdu. Buradan hareket ile yapılan bu çalışmaların hedeflerinin doğru ancak yöntemlerinin eksik veya yeteriz olduğu konusunda bir fikre sahip olmak durumunda kalıyoruz.
        Geçmişte uygulanan teşvikler ve hibeler konusunda çok defa düşüncelerimi dile getirdim. Yanlış sistemler ve uygulamalar bizleri yanlış noktalara getirdi. Bunun üzerinde bu sefer çok durmak istemiyorum. Netice olarak ülkemizde uygulanan teşvik ve destek sistemi eksik ve yanlış. Bunun yanında ciddi olarak İhracat çı ya verilen destekler den biraz söz etmek gerektiği düşüncesindeyim. Başta dediğim gibi doğru ama eksik bir teşvik sistemi. Konuyu piyasa dili ile bir söylemin açılımı olarak irdelemek mümkün; “Malı alırken kazanacaksın” ne demek bu? “Alırken kazanmak “çok önemli bir deyim. Ticarette atasözü gibi hep duyduğumuz. Peki bu doğru ise biz neden satarken kazanmaya çalışıyoruz? Nedir bizi bu platforma sürükleyen? Ülkemiz yapısı kabaca 125 milyar dolar ara malı alımı yapan ve bunu 160-180 milyar dolarlar seviyesinde iyi şartlarda satan bir konumdadır. Satış miktarı düşerse aramalı   ithalatı da düşen aynı şekilde düşmektedir. Buna mal ve hizmet Turizm ilave edilerek son rakamlara ulaşmak mümkün olmaktadır. Ülkemizin en büyük dezavantajı, otomotiv sektörünün ilk sıralarda ihracat rakamlarını etkilemesi ancak bu ihracatın çok büyük bir bölümünün ithal ikameli olması dengeyi bozan ilk unsur olarak ortaya çıkmaktadır. Çünkü otomotiv sanayimiz ağırlıklı olarak montaj sanayisi olarak çalışmaktadır. İşte tam da bu noktada aklımıza neden diye bir soru geliyor. Neden bu şekilde bizim yapımız? Önümüzde üretebileceğimiz 125 milyar dolar tutarında bir ürün gamı var. Biz bu ürünleri dışardan ithal ettiğimize göre birileri bunları yapıyor. Biz neden yapamıyoruz? Eksik olan nedir? Yapan ülkeler bunu nasıl çözmüşler?
 
 
 
           Yukarıda önümüze gelen bu sorunu iki şekilde çalışma yaparak çözüme götürmek bana mantıklı geliyor. Birincisi bu ara malın tamamını yapmak mümkün olamayabilir, ancak ne kadarını yapabileceğimizi iyi analiz etmek gerekiyor bence. İşte tam da burada teşvik, destek sistemi devreye giriyor. Bu ithal ikamesi olan ürünlerin ülkede milli olarak üretilmesi birinci öncelikle desteklenilmeye çalışılıyor. Burada bana göre eksik olan kısım planlama. Her bu anlamda önümüze gelen projenin desteklenmesi değil burada iyi bir planlama yapılması önemlidir. İlk olarak mevcut kapasiteler ile üretime yönlendirme, teşvik etme; personel vb küçük müdahale ile başka veya benze ürün üreten işletmeleri ikame ürün üretmeye yönlendirme. İkinci olarak iyileştirme yaparak kapasite kullanımını artırmak ve yine ikame ürün bazında üretime teşvik etmek. Bu aşamada finansal sorunlar çok önemli bir hal alıyor. İşletme gerekli desteği alıyor işletmesini geliştiriyor, kapasitesini artırıyor; ancak finansal eksikleri nedeni ile bu işletme yi doğru çalıştıramıyor veya kapasiteyi tam olarak kullanamıyor. İşte burada çözüm bekleyen bir unsur var. Üretimi konusunda yatırımı olamayan mallar için ise öncelikle bu konuda ülkemiz dışında üretim yapan firmaların ortaklık veya kendi sahipliklerinde Türkiye de bunu yapmalarına ikna etmek, onları da birtakım yatırım cazibeleri ile ülkemize çekmek birincil hedef olmalı. Sonrasında ise özel sektörün yatırımları destek bulmalı, hiçbir kanaldan talep bulmayanların ise savunma sanayinde olduğu gibi devlet firmaları ortaklıkları ile kurulmalarının önü açılmalıdır.
          Çin modeli son derece mantıklı ve randımanlı bir model olarak karşımızda durmaktadır. Devlet belirlediği stratejik ve ihracatına ana mal oluşturan ürünlerin satın almasını uluslararası pazarlarda alım güvenliğinin sağlanmasını kendisi yapmakta, daha sonra kapasite oranları doğrultusunda bu ara malları üretici firmalara sunmaktadır. Burada hem toplu mal alımının avantajı ve hem de devlet garantisi ile bağlantı yapılması ciddi yol alınmasını sağlamaktadır. Sonrasında üreticilere bu malın işlenmeden, katma değer sağlanmadan satışını yasaklayarak; tam tersi bu ürünleri alıp işleyen ve ihraç eden firmalara çeşitli destekler ile kademeli avantajlar sağlamaktadır. Yine yatırım yapacak yerli ve yabancılara yatırım analizleri doğrultusunda ciddi destekler sağlamaktadır. Yatırımda leasing sistemini devlet bankaları aracılığı ile çok uzun dönemli destekler sunmaktadır. Yatırımcının yapacağı bina ve işletme projesini alan birim, uygun lokasyon u belirleyerek, ki burada birçok “istihdam, enerji vb “faktörler göz önünde tutuluyor. Yer belirlenerek inşaat kısmı bir firmaya veriliyor böylece inşaat şirketine iş yaratılmış oluyor. Bu inşaatı bankalar finanse ediyor böylece bankacılık sistemi çalışıyor. Borçlu devlet oluyor mal sahibi olarak, ancak kira düzeyinde uzun vadeler ile yapılan bu işlem sonuçta devlet envanterinde pozitif emlak varlığı olarak gözüküyor. Makine ekipman aynı sistem ile temin edilerek hem makine imalatçıları hem de yine finans sektörü çalıştırılmış oluyor. 
 
 
 
 
         Tüm bu tespitler ışığında ülkemizde bulunan ihracatçı birlikleri ve ihracatı destek sistemleri yanı sıra acilen bir ithalatı destek ve ithalatı daha doğru ifade ile ithalatın doğru ve kazançlı yapılması yollarını destekleyecek bir sisteme; bu ithal malların ikamesi yerlileşene kadar kurulması gerekmektedir. Madem ki şu anda bu malzemeleri üretemiyoruz ve orta uzun dönemde üretemeyeceğiz, o halde bunu nasıl daha ekonomik olarak temin ederiz bunu çalışmak şu anda büyük önem arz etmektedir. Bu kapsamda devletimize özellikle stratejik ve yoğun alım yaptığımız mallarda önemli görev düşmektedir. Kısmen toprak mahsullerinde, et ürünlerinde yapıldığı şekilde sanayi ara mallarından bu şekilde önem arz edenler tespit edilerek toplu alımların yapılması sanayicimizin elini gerçek anlamda güçlendirecektir.
      Ülkemizde en büyük sanayi enstrümanımız iş insanı gücümüzdür. Dolayısı ile bizim öncelikle bu iş gücünden nasıl azami olarak faydalanırız bunun hesabını yapmamız gerekmektedir. Enerji, maden vb zenginlikleri olan ülkeler nasıl ellerindeki bu imkanlara katma değer yükleyerek pazara sunuyorsa; bizler de elimizdeki iş insanı gücü potansiyelimize katma değeri en yüksek şekilde yükleyerek pazara çıkmalıyız. Aksi halde diğer ülkelerin hamalı olan bir sisteme mahkûm kalırız. Bunun en bariz göstergesi nerede ise tüm sektörlerde ihracat rakamları artar iken, içeriğinde artan kısmın aynı adette fiyat olarak değil, miktar olarak artışın getirisi olarak ortaya çıktığı gerçektir. Bu da bizim daha ucuza ama daha fazla mal sattığımızın göstergesidir. Bu sarmal dan acilen çıkmamız gerekmektedir. Bu vesile ile sektörün her an yanında olan derneğimiz, derneklerimiz kamu ile sektörler arasında bir ara yüz oluşturmalı ve bunu çok efektif, çözüm önerileri içeren çalışmalar ile desteklemek durumundadır. Bu konular tekil işletmelerimizin halledeceği, organize edeceği şekilde değildir.
 
 
   Celalettin KIRBOZ
 Yönetim Kurulu Başkanı
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  


Haber Tarih
ITO 56 No'lu komite Toplantısı 29.11.2019
Güney Kore Hyundai WIA ziyareti 29.11.2019
Yönetim Kurulu Başkanımızdan 12.07.2019
Olağan Genel Kurulumuz 12.07.2019
AMC TURKEY 12.07.2019
Olağan Genel Kurul 27.06.2019
ÜLKEMİZ DESTEK VE TEŞVİK SİSTEMİ 29.05.2019
Seydişehir Eti Alüminyum Gezisi 29.04.2019
İTO Başkanı Sn. Şekib Avdagiç'i Ziyaret ettik. 17.04.2019
Avrasya Pencere Kapı Cam ve Alüminyum özel bölümü istatiskleri. 05.04.2019
Miraç Kandili 02.04.2019
İDDMİB de Alüminyum sektör toplantısında Dr Can FUAT Gürlesel in sunumu 28.03.2019
Metal Sektöründe Entegre Kirlilik ve Kontrolü (EKÖK) 15.03.2019
Metal Sektöründe Entegre Kirlilik ve Kontrolü (EKÖK) 15.03.2019
Galsiad ilklere imza atmaya devam ediyor 13.03.2019
Yönetim Kurulu Başkanımızın AluArt alüminyum Dergisinde yayınlanan makalesi 13.03.2019
20. Avrasya Pencere Fuarı Alüminyum Özel Bölümü 06.03.2019
SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞIMIZ YETKİLİLERİ BİZLERİ ZİYARET ETTİLER 06.03.2019
20. Avrasya Pencere Fuarı Alüminyum Özel Bölümü 06.03.2019
20.avrasya Pencere Fuarı Açılışı 06.03.2019
Sektörümüz bir değerini daha yitirdi 05.03.2019
TAİ ve ROKETSAN TOPLANTILARI YAPILDI 11.02.2019
2019 İLK YÖNETİM KURULU TOPLANTISI YAPILDI 05.02.2019
ULUSAL ELEKTRONİK TEBLİGAT SİSTEMİ 05.02.2019
Cephe ve Sistem Test Labaratuarımız kuruluyor 28.01.2019
19.Avrasya Pencere Fuarı Alüminyum özel bölümü 28.01.2019
Türkiye ile Rusya Arasında Sanayi İş Birliği Protokolü İmzalandı 07.01.2019
Elektronik ortamda yapılacak tebligata ilişkin usul ve esasları düzenleyen “ELEKTRONİK TEBLİGAT YÖNETMELİĞİ” 02.01.2019
Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, devlet destekli alacak sigortasının 1 Ocak’ta başlayacağını açıkladı 02.01.2019
6-9 Mart tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde Pencere Fuarı Avrasya Pencere 2019 fuarındayız. 13.12.2018
29 EKİM 1923 29.10.2018
Alüminyum Messe Düsseldorf ta Ateşelik, İMMİB, Talsad bir araya geldi. 18.10.2018
Vefat 16.10.2018
Derneğimiz Türkiye İnşaat Malzeme Sanayicileri Derneği İMSAD a üye olmuştur. 28.08.2018
Güncel kur hareketleri hakkında basın açıklaması 14.08.2018
Acı Kaybımız 14.08.2018
Gemi İnşa Sanayicileri ziyareti 09.08.2018
BURAKTİM ZİYARET 09.08.2018
Gemi İnşa Sanayicileri Birliğini Ziyaret 30.07.2018
İstanbul Valimiz Aluteam ziyaret 31.05.2018
29.05.2018 İstanbul un fethi 565 yılı 29.05.2018
19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı 19.05.2018
Avrupa Komisyonu Gözetim Kararı Toplantısı Yapıldı 17.05.2018
Oda ve Birliklerde seçimler yapıldı 17.04.2018
Kalkınma Bakanımız Sn Lütfi ELVAN Yönetim Kurulu Başkanımız ve Başkan Yardımcımızı kabul ettiler. 06.03.2018
Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcımız Sn Hüsnü DİLEMRE yi ziyaretimiz 01.03.2018
TOBB Başkan Vekili ve İstanbul Ticaret Borsası Başkanı Sn Ali KOPUZ Yönetim Kurulu Başkanımız ile birlikte Aluteam ziyaret etti 01.03.2018
GTÜ Sanayi ve Teknoloji zirvesi 15.02.2018
Başkanımızın GTÜ ziyareti 15.02.2018
Bulgaristan Sofia da bulunan WEISS profil firmasını ziyaret ettik. 19.12.2017
Arnavutluk Tiran da Everest firmasını ziyaret ettik. 19.12.2017
Bulgar Türk Ticaret Odası Başkanı nı Ziyaret ettik 17.12.2017
Aluexpo 2017 açlışında Talsad ve Galsiad Başkanları 17.12.2017
Alüminyum sektör çalıştayı Antalya da yapıldı 06.12.2017
Park Inn by Radisson İzmir 18.09.2017
Ağutos Ayı Yönetim Kurulu Toplantısı 30.08.2017
30 Ağutos Zafer Bayramı Kutlu Olsun 30.08.2017
Bilim Sanayi Teknoloji Bakanlığı Tekirdağ il müdürlüğü ziyaretimiz 08.08.2017
Tekirdağ Valimiz Sn Hasan CEYLAN ı makamında ziyaret ettik 08.08.2017
ALÜMİNYUM SEKTÖR PAYDAŞLARI TEKİRDAĞ TOPLANTISI 28.07.2017
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Tekirdağ il müdürlüğü toplantısı 19.07.2017
Galsiad yeni yönetim kurulu görev dağılımı yapıldı 08.07.2017
Celalettin KIRBOZ açıklamaları 12.06.2017
2017 YILI OLAĞAN GENEL KURULUMUZ YAPILDI 12.06.2017
Giesse yöneticilerinin Derneğimizi ziyaret ettiler 14.04.2017
Alüminyum Test Merkezimiz Sektörün Hizmetinde 17.12.2016
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ziyareti 16.12.2016
Telafi Edici Vergi ve Dış Ticarete Yansımaları Teknik Alüminyum Mert DEMİRCİ 06.12.2016
Eğitim Faaliyetlerimiz 06.09.2016
Sektör Analizi 26.05.2016
Kapı Pencere Fuarı Toplantı Notları 02.03.2016
Vergi Usul Kanunu 29.12.2015
ALÜMİNYUM SEKTÖR TOPLANTISI 21.12.2015
Yeni Asgari Ücret Politikası 03.12.2015
Alüminyum Test Eğitim ve Araştırma Merkezi Projesi başlıyor 02.11.2015
ALÜMİNYUM TEST EĞİTİM VE ARAŞTIRMA MERKEZİ GÜDÜMLÜ PROJESİ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI 27.10.2015
DUYURU 04.08.2015
Galsiad Hakkında 13.07.2015
EKONOMİ BAKANLIĞI ZİYARETİ 12.06.2015
ERSAŞ ALÜMİNYUM'UN AR-GE ÇALIŞMALARI HIZLA DEVAM EDİYOR 02.03.2015
ALÜMİNYUM SEKTÖR TOPLANTISI 05.02.2015
ENERJİ VERİMLİLİĞİ VE DEVLET DESTEKLERİ SEMİNERİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ 30.01.2015
GALSİAD SEKTÖRÜ BİR ARAYA GETİRDİ 11.12.2014
ALÜMİNYUM SEKTÖRÜ İÇİN “ENERJİ VERİMLİLİĞİ” PROJESİ 01.12.2014
GALSİAD SEKTÖRE YÖNELİK ÇALIŞMALARINA BİR YENİSİNİ EKLEDİ 13.11.2014
ÜRETİMDEKİ KAYIPLAR BU PROJEYLE ENGELLENECEK 05.11.2014
Alüminyum Extrusion hattımız devreye alındı 19.09.2014
Maliye Bakan Yardımcımız Sn. Abdullah Erdem CANTİMUR 'u makamlarında ziyaret ettik. 03.05.2014
Savunma Sanayi Müsteşarlığımız ile Sektörümüzü Buluşturma Çalışmaları 03.05.2014
Türkiye Demir-Çelik ve Demirdışı Metaller Sektörü Strateji Belgesi ve Eylem Planı Tanıtım Toplantısı 03.05.2014
Derneğimiz Yönetim Kurulu Toplantılarından biri Sapanca Yayla Alabalıkta yapıldı 03.05.2014
Aluexpo 2011 fuarında derneğimiz yoğun ilgi gördü 03.05.2014
Kalkınma Bakan Yardımcımız SN Mehmet CEYLAN 'ı makamında ziyaret ettik 03.05.2014
İstanbul Vergi Dairesi Başkan Yardımcımız Sn Özcan AVCI bizleri ziyaret ederek sorunlarımızı dinledi 03.05.2014
Gelir İdaresi Başkanımız Sn Mehmet KİLCİ 'yi Makamında Ziyaret Ettik 03.05.2014
Türkiye Demir Çelik ve Demir dışı metaller Sektörü Strateji Belgesi ve Eylem Planı Toplantısı 03.05.2014
Başkanın Mesajı 01.01.0001
 
 
Kurumsal
Hakkımızda
Amacımız
Üyelik Şartları
Genel Kurul
Tüzük
YÖNETİM KURULU
 
Hizmetler
Teknik Makale
Üyelerimiz
Aluminyum
Aluteam
Üyelik
 
Önemli Linkler
Türkiye Fuar Rehberi
Atık Borsası
Türk Patent Enstitüsü
İstanbul Hava Durumu
Kosgeb
 
Hızlı İletişim
Adres : İstoç Tem Plaza S 2 blok No 25 Kat 3 Mahmutbey/ İstanbul
Telefon : 0212 247 92 84
Faks : 0212 241 68 54
E-mail : info@galsiad.org.tr
Takip Edin
Anasayfa İletişim